Публикувано от: Националенъ свѣтогледъ | март 11, 2011

Тритѣ стопански системи – капитализъмъ, комунизъмъ и националъ-социализъмъ

Така съм схванал аз трите стопански и социални системи: капитализма, комунизма и национал-социализма. Някой може да ме упрекне, че не съм обективен, за обективност не претендирам. Аз имам своите политически и идейни убеждения, за да не мога да бъде обективен, както това разбират ония, които искат да бъдат само безразлични зрители на съдбоносните световни събития.

Аз искам да бъда убедителен.

Тия три системи днес си оспорват правото на съществуване. В страшни кървави борби, в неописуеми мъки се ражда новият обществен ред, ражда се Нова Европа, новия свят, новия гражданин. Каквито и да са отношенията между тях – между трите системи – колкото и да са враждебни, те все пак неусетно си влияят и един вид се оплодяват. Така е винаги в живота.

Новият строй ще има тепърва да се усъвършенства, за да няма дело, сътворено от човек, което да не е съвършено. Във всеки случай новият строй ще бъде социалистически, в широкия смисъл на това понятие. В него всеки народ ще има своя дълг, ала в неговото изграждане ще участват новите, младите поколения, ония, които днес са по бойните фронтове, тия които растат и ония, които тепърва ще се родят.

проф. Александър Цанков

..изтеглете книгата в .pdf формат..



Отговори

  1. Поздрави!
    Книгата я имам от доста години и смея да твърдя, че е задължително четиво за всички, които се интересуват от политика. Особено полезна е за днешните либералстващи левичари, уеднаквяващи комунизъм и националсоциализъм.

  2. Важи! Изключително важно и интересно четиво!


Вашият коментар

Категории